Przedsiębiorstwa zajmujące się projektowaniem oraz dystrybucją gier komputerowych na szeroką skalę są tak naprawdę firmami składającymi się z kilku stref działalności, które połączone ze sobą tworzą jedyną w swoim rodzaju, spójną całość. Większość ze współcześnie działających firm z branży gamingu swoją działalność zaczynała bardzo skromnie.
Zazwyczaj w praktyce wyglądało to tak, że grupa zapaleńców decydowała się otworzyć biznes od podstaw. Potrzebne były więc działania programisty, grafika oraz osoby znającej się na ekonomii oraz zarządzaniu zasobami ludzkimi. Z tego punktu jest już prosta droga do tego, by rozwinąć dochodowy biznes, oczywiście, przy odrobinie szczęścia i konsekwencji w działaniu. Firmy z branży gamingu, rozwijające się przez wiele lat, mogą sprzedawać nie tylko najnowsze produkcje fabularne w postaci gier komputerowych, ale także komputery dla graczy wysokiej klasy, oparte na najnowocześniejszych rozwiązaniach technicznych i informatycznych. Biznes gier komputerowych to bardzo rozwinięta dziedzina, ale mogą w nim pracować tylko najlepsi.
Kto może pracować w gamingu?
Praca ta przeznaczona jest dla osób, które nie boją się nowych wyzwań i mają silne poczucie parcia do przodu. Liczą się umiejętności miękkie, a także znajomość współczesnej technologii. Jest to praca siedząca, większość zadań wykonuje się zdalnie za pośrednictwem Internetu. Oczywiście, z czasem firmę stać będzie na to, by zatrudnić specjalistę od spraw marketingu, który stale będzie kontaktował się z partnerami. Jego praca wymagać może nie tylko spędzania długich godzin przed komputerem, ale także częstych wyjazdów na spotkania biznesowe. Dana firma promująca gaming może na początku zatrudniać kilkanaście osób, by z czasem, w miarę proporcjonalnego rozrastania się firmy, przyjmować do pracy nowe grono chętnych. Strefy pracownicze w takich miejscach najczęściej podzielone są na sektory. W jednym sektorze pracować mogą programiści, w osobnym graficy, a jeszcze gdzie indziej osoby znajdujące się na stanowiskach typu customer services, czyli sprzedające gry komputerowe oraz gadżety z nimi związane przez Internet. W strefach wypoczynku w firmach komputery dla graczy też często są obecne.
Kim jest customer service w branży gier?
To osoba odpowiedzialna za to, by utrzymywać jak najlepszy i najdłuższy kontakt z potencjalnymi odbiorcami produktów firmy zajmującej się dystrybucją gier. Kontakt utrzymywany jest przez skype’a. Firmy gamingowe oprócz sprzedaży gier zajmować się mogą także sprzedażą gadżetów wszelkiego typu, mniej lub bardziej związanych tematycznie z wypuszczanymi na rynek tytułami fabuł. W ofertach sklepów internetowych są więc już nie tylko gry komputerowe, komputery dla graczy, ale też koszulki, obudowy do telefonów, kubki, przypinki, makiety tekturowe poszczególnych bohaterów z wybranych fabuł. Wszystko to za pośrednictwem Internetu zamawiać mogą chętni z całego świata. Z racji tego, że każdego dnia za pośrednictwem sieci zakupy dokonywane są przez niezliczone rzesze fanów gadżetów komputerowych – konieczne stało się przygotowanie stanowiska customer service. Przez skype’a prezentowane są także komputery dla graczy jako potencjalny szczyt marzeń każdego fana gier.
Wszechstronność i otwartość
Dają w tej pracy bardzo wiele. Z racji tego, że zamówienia na komputery i laptopy dla graczy oraz wszystkie inne gadżety związane z gamingiem składają mieszkańcy każdego kontynentu – liczy się dobra znajomość języków obcych. Można komunikować się w większości w języku angielskim, ale nie zaszkodzi znać także choćby podstaw innych języków, aby móc porozumieć się w sytuacji, gdy ktoś angielskiego nie zna lub nie chce używać. Nie wszędzie jest to jednak język urzędowy, nie wszędzie traktuje się go jako bazę główną do komunikacji. Dlatego, jeśli podejmując się tej pracy, zna się więcej, niż jeden język obcy – można naprawdę się wykazać. Jest to także niebagatelna okazja do poznania ludzi różnych kultur, nawiązania kontaktów, które mogą nam później przydać się na całej naszej drodze zawodowej.
Awans w firmie gamingowej
Jest jak najbardziej możliwy. Jeśli wykażesz się szerokimi umiejętnościami, przynoszącymi imponujące wyniki w rozwoju firmy, masz szansę poszybować wyżej, niż Ci się wydaje. Zaczyna się powoli, a z czasem kariera nabiera rozpędu, niezależnie od tego, czy jesteś grafikiem, programistą, czy też odpowiadasz za to, aby sprzedać komputery dla graczy w odgórnie określonej liczbie. Ogromnym wsparciem dla pracowników firm gamingowych są także różne bonusy i dodatki pracownicze, choćby w postaci kart Multisport, uprawniających do darmowych lub tańszych wejść na siłownie i obiekty fitness. Wiele siedzib firm gamingowych na swoim obszarze ma przygotowane także pokoje wypoczynkowe, gdzie podczas przerw w pracy można zrelaksować się na fotelach z masażerami, zjeść świeże owoce dostarczane każdego dnia do firmy, napić się kawy, poczytać książki o tematyce współczesnego środowiska gier komputerowych oraz wysokiej jakości materiałów multimedialnych.